Marketing b2b

Strategiile de marketing B2B se bucură mai mult ca niciodată de o popularitate din ce în ce mai mare în rândul antreprenorilor. La baza oricărei colaborări durabile stau eforturi și inițiative constante, ceea ce se poate vedea la nivelul calității rezultatelor înregistrate. Dacă vrei să aduci plus valoare companiei tale și implicit să devii un model în industrie ai nevoie de parteneri pe măsură.

Spune-mi cu cine ești prieten ca să-ți spun cine ești este un proverb care poate fi aplicabil și în mediul de business.

Totuși, performanțele nu au cum să apară peste noapte și nici nu pot garanta efecte pe termen lung dacă nu sunt abordate din unghiul potrivit. Poate cea mai mare greșeală pe care o comit angajații companiilor, este că se grăbesc în definirea tehnicilor B2B. Mulți dintre ei întâmpină dificultăți chiar de la trasarea obiectivelor.

Unde greșește majoritatea, dar și ce strategii B2B se demonstrează a fi mai eficiente afli în rândurile de mai jos.

Ce înseamnă mai exact marketing B2B?

Marketingul B2B (business-to-business) presupune valorificarea produselor și serviciilor în fața altor companii cu scopul de a obține conversii. Mai simplu spus, te ajută să ajungi la organizații relevante business-ului tău pentru a-ți îmbunătăți reputația și implicit a crește încasările.

Comparativ cu tehnicile B2B (business-to-consumer), clientul final este compania, a cărei motivație de cumpărare este puternic influențată de aspectele financiare. Managerii au un singur scop – acela de a crea contextul potrivit evoluției afacerilor pe care le conduc.

Tocmai de aceea, analizează foarte bine cererile din partea potențialilor colaboratori și iau decizii raționale, care pot să genereze rezultate cuantificabile. Nu sunt singurele aspecte interesante despre strategia de marketing B2B:
● Clienții B2B se orientează către conținut de calitate, educativ și relevant pentru cultura organizațională care îi reprezintă.
● Decizia de colaborare nu vine pur și simplu, ci implică activ responsabili din departamentul de conducere.
● Obiectivul principal pe care și-l asumă este de a-și valorifica reputația și de a facilita ciclul de vânzări.

E mult mai dificil să captezi atenția unei companii întregi – nu poți alege să te promovezi cu simple postări în social media. Ai nevoie de un plan adecvat, care să optimizeze ciclul de vânzare și implicit să vină cu mesaje relevante pentru a influența decizia de cumpărare. Pare foarte dificil la prima vedere, însă nu ai nevoie decât de câteva tehnici optimizate.

Top strategii B2B pe care să le aplici

Experiența clientului B2B contează foarte mult în acumularea succesului profesional. Mediul de afaceri este cât se poate de supus schimbării, tocmai de aceea trebuie să fii pregătit întotdeauna pentru a acționa în favoarea companiei tale.

Dacă vrei să te bucuri de avantajele marketingului B2B există câteva aspecte pe care trebuie să le ai în vedere:

1. Identifică-ți publicul țintă și înțelege-i nevoile specifice – În primul rând, evaluează caracteristicile cheie ale companiei – aici e vorba de venituri, număr de angajați și locație.

Mai apoi, vezi prin ce se caracterizează personalul și reprezentanții procesului decizional. Ține minte – lor trebuie să le stârnești interesul, așa că mai întâi de toate e esențial să le înțelegi perspectivele.

Pentru a căpăta o perspectivă cât mai amplă, vizează atât elemente socio-demografice, cât și psiho-comportamentale.

Identifica publicul tinta

2. Alege canalul potrivit promovării B2B – Pune accent pe experiența clientului B2B și creează-ți o strategie care să dea rezultate. Poți începe prin a face un rezumat al pieței. Care sunt cele mai noi tendințe și prin ce se caracterizează industria? Înainte de a alege unde să te promovezi, adresează-ți întrebările potrivite.

Evaluează-ți, de asemenea, bugetul și nu te rezuma la varianta clasică a expunerii pe social media dacă nu ai în minte un plan bine construit.

3. Îmbunătățește-ți prezența online – Potențialii colaboratori au nevoie să știe mai multe despre business-ul tău, să fie la curent cu tot ce ești dispus să le oferi. Pentru a găsi răspunsuri relevante vor căuta inevitabil în mediul online toate informațiile de care au nevoie. Așadar, e momentul să-ți lansezi un website sau să-ți actualizezi profilele pe rețelele sociale.

Analizează tacticile pe care le au în vedere competitorii direcți și testează-le eficiența. Implementează o strategie inbound, al cărui scop este de a consolida interacțiuni autentice și de a genera reacții imediate din partea publicului.

Tactici de marketing B2B

Tactici de marketing b2b

Așa cum ai aflat în rândurile de mai sus, abordarea unui client B2B nu este la fel de ușoară ca în cazul celor B2C. Totuși, există câteva tactici care îți vin în ajutor:

● E-mail marketing – Scrie mailuri convingătoare, bine structurate și nu te pierde în detalii.
● Marketing digital – Adoptă o prezență online consecventă și optimizează-ți site-ul conform algoritmilor motoarelor de căutare.
● Campanii PPC – Adu în față personalitatea brandului tău și ține cont de specificațiile targetului.

Eficiența strategiilor B2B nu poate fi contestată, însă trebuie abordate cu profesionalism și simț de răspundere.

Ține cont de experiența clientului B2B și rezultatele nu vor întârzia să apară!

Echipa Brindustry Digital se poate ocupa de strategia de marketing pentru compania ta.

Trimite-ne un email și spune-ne cu ce probleme te confrunți.

Leave A Comment