Marketing inbound - ce este și cum poate ajuta un business?

În ultimii ani, când atenția clienților a devenit din ce în ce mai greu de captat, strategiile de marketing inbound au câștigat popularitate în rândul brandurilor. Crearea conținutului relevant, specific și personalizat este deviza afacerilor profitabile, care vor să se diferențieze de concurență. Marketingul inbound oferă, așadar, o perspectivă nouă într-un mediu încărcat de informații și oferte.

Totuși, pentru a putea ajunge la rezultatele dorite e foarte important să existe o înțelegere detaliată a conceptului. La nivel de business, research-ul organizat și analiza preferințelor audienței sunt elementele care fac diferența. Ce este marketingul inbound, dar și ce avantaje oferă implementarea unei asemenea strategii vei afla în rândurile de mai jos.

 

Ce înseamnă marketing inbound?

O strategie de marketing inbound presupune livrarea de conținut valoros către potențialii și actualii clienți. Printre obiectivele pe care le presupune se numără: consolidarea relațiilor dintre brand și prospecți, oferirea de experiențe personalizate sau creșterea gradului de loializare. Marketingul inbound este direct, dar nu intruziv. Vorbește pe limba publicului țintă și îi oferă soluții la problemele cu care se confruntă.

 

Care sunt principiile marketingului inbound?

Asemenea unui mecanism bine pus la punct, marketingul inbound are la bază câteva principii esențiale, care facilitează obținerea rezultatelor.

Printre ele se numără:

  • Atragerea publicului potrivit – Stabilește care sunt persoanele care se încadrează în tiparul clientului ideal. “Cine este mai susceptibil să creeze o legătură durabilă cu brandul tău?” sau “Cine sunt prospecții care te-ar putea alege pe tine în detrimentul altor business-uri?” sunt doar câteva dintre întrebările pe care va trebui să ți le adresezi.
  • Facilitarea interacțiunii – Dacă te-ai hotărât să apelezi la tehnicile de marketing inbound trebuie să te adaptezi în funcție de nevoile și dorințele audienței. E necesar să știi care îi sunt interesele și obiectivele. Astfel, vei putea veni cu soluțiile adecvate pentru a facilita procesul de comunicare.
  • Oferirea de suport – Pe lângă abordarea subiectelor relevante pentru publicul targetat, e esențial să îi oferi și sprijinul de care are nevoie în urma achiziției. Clientul trebuie să simtă că a făcut alegerea cea mai bună atunci când a ales brandul tău.

inbound marketing img art 01

 

 

În mod evident, modalitățile de aplicare a principiilor de mai sus trebuie adaptate la specificul domeniului în care activezi. În industria de marketing industrial poate fi destul de greu să ajungi la publicul țintă dorit, tocmai din cauza termenilor dificili și a comunicării greoaie. Totuși, strategia inbound aplicată de profesioniști vine ca o soluție inovatoare, care poate crește gradul de interes venit din partea clienților. Tocmai pentru că oferă clientului informațiile de care are nevoie și înțelege cu exactitate segmentul din sfera industrială, marketingul inbound facilitează generarea conversiilor.

 

Strategii de marketing inbound

inbound marketing img art 02

Dacă îți dorești să implementezi o strategie inbound, iată care sunt opțiunile pe care merită să le încerci:

  1. Strategie de atragere a clienților – Urmărește crearea unui plan de conținut personalizat. Printre variantele pe care le poți încerca se numără publicarea de articole de blog, promovarea de oferte pe rețelele sociale sau crearea evenimentelor de marketing. Nu uita – marketingul inbound este despre conexiuni palpabile cu actualii și potențialii clienți. Pentru zona de marketing industrial poți încerca oferirea de testimoniale din partea celor care au încercat deja soluțiile tale. De asemenea, poți lua în calcul crearea de ghiduri pentru utilizare, unde cei interesați pot găsi răspunsurile la problemele cu care se confruntă. Implementează o strategie SEO și targetează cuvintele cheie care te pot conduce la publicul țintă ideal.
  2. Strategie de implicare a clienților – O asemenea strategie inbound se axează pe modul în care alegi să întreții comunicarea cu cei interesați de produsele și serviciile tale. Supraveghează atent serviciul de relații cu clienții pentru a preîntâmpina orice fel de sincope în procesul de comunicare. Asigură-te că angajații reprezintă întocmai valorile și principiile brandului și adoptă o atitudine corespunzătoare. Felul în care alegi să gestionezi resursele interne poate spune foarte multe despre business-ul tău. Există și alte strategii de implicare pe care le poți adopta precum email marketing sau conversații cu boți pe site-ul oficial.
  3. Strategie de încântare a clienților – Chiar dacă ai obținut o conversie, nu trebuie să-ți îndepărtezi atenția de la client. Oferă-i suportul de care are nevoie în utilizarea serviciilor și produselor. Răspunde-i la întrebări și facilitează oferirea de feedback. Clienții apreciază foarte mult brandurile care țin cont de părerea lor și vor să-și îmbunătățească strategiile.

Îți dorești să oferi plus valoare afacerii tale?

Renunță la standardul promovat pe piață și adoptă cu încredere o strategie inbound! Rezultatele durabile nu vor întârzia să apară!

Leave A Comment